AGF trainer

In de AGF trainer gaat de leerling gericht oefenen met het helpen en adviseren van klanten op de groente- en fruitafdeling van de virtuele supermarktketen X-tra. Kennis over smaken, productcombinaties en het bewaren & bereiden van de producten moet opgezocht en gebruikt worden om de klanten op de juiste manier te woord te staan. Zo leert de leerling op een interactieve manier de eigenschappen van producten en de toepassingsmogelijkheden.

Inhoud

In de AGF trainer komen alle mogelijke producten langs die op de AGF-afdeling van de supermarkt verkocht worden. Bij elke productgroep wordt uitleg gegeven over herkomst, beschikbaarheid in de seizoenen, eigenschappen. productbehandeling in de supermarkt, thuis bewaren en bereiding. In de interactieve winkel wordt bij elke productgroep geoefend met productherkenning en advisering over bewaren en bereiding. In de afsluitende toets komen alle producten gerandomiseerd aan bod. De geschatte doorlooptijd van de AGF-trainer is 4 lesuren.

Download hier een beschrijving van de modules.

Oefenomgeving

De training bestaat uit meerdere modules. Elke module behandelt een productgroep. Nadat de coach uitleg heeft gegeven over de verschillende soorten, eigenschappen en toepassingen gaat de leerling klanten helpen in de interactieve winkel. Eerst vragen een aantal klanten die waar ze een product kunnen vinden. De leerling moet zo snel mogelijk het juiste product zoeken en deze aan de klant geven. In de winkel kan de leerling informatie over elk product informatie opzoeken. Hoe minder vaak de leerling de informatie hoeft te raadplegen, hoe sneller de klant geholpen is en hoe hoger de score. De leerling wordt dus beloond wanneer het de producten op basis van uiterlijk kan herkennen. In de oefening daarna stellen klanten vragen over de toepassing van producten (bijvoorbeeld over de bereiding of hoe lang je een product kan bewaren). Ook hier geldt: hoe zelfstandiger de leerling de klant kan adviseren hoe hoger de score.

Didactiek

In de AGF trainer wordt door veelvuldig oefenen en herhaling kennis aangeleerd op het gebied van productherkenning en producttoepassing. De vorm sluit aan bij de praktijk op de groente- en fruitafdeling: het gaat erom dat de leerling vragen van klanten kan beantwoorden en de klanten goed kan adviseren. Door het toepassen van game elementen zoals beperking in tijd en een high-score lijst wordt de leerling gestimuleerd zichzelf te verbeteren.

    Sorry, no posts matched your criteria.
Top