Serious Game Klantgerichtheid

Serious Game Klantgerichtheid

In een 3D winkel verschijnen klanten. Jij bent de verkoopmedewerker en het is jouw taak om alle klanten op een gepaste manier te begroeten. Je bepaalt waar je gaat staan en wie je aankijkt. Als de klant terugkijkt en er oogcontact is, begroet je de klant en biedt je je hulp aan.  Gaandeweg komen er ook klanten met vragen, klanten met verschillende persoonlijkheidstypes en klanten met klachten. Tijdens de klantinteractie leer je van de manier waarop de klant reageert; verbaal, in lichaamshouding en in gezichtsexpressie. Na afloop geeft de klant aan wat hij / zij ervan vond en geeft de virtuele coach tips voor verbetering.

The Simulation Crew ontwikkelt voor Virtual Skillslab een nieuwe game ‘Klantgerichtheid’. Een virtueel rollenspel waarin je op een uitdagende, natuurlijke en veilige manier klantgericht leert te zijn. Door veel te oefenen leer je op een goede manier contact te leggen, op de juiste manier vragen te stellen, in te spelen op specifieke klanteigenschappen, weerstanden weg te nemen, etc. De game zal gespeeld kunnen worden op diverse apparaten, waaronder ook Virtual Reality brillen. Op het congres Leren met VR zal een VR prototype getoond worden.

 



Top