28 jun Virtual Reality en leren
Al jaren maken we bij Virtual Skillslab leeromgevingen waarin je wordt ondergedompeld en in gaat experimenteren om te leren.
Virtual Reality is daarom een logische stap voor ons. Nog meer dan op een computer of tablet zul je in VR ondergedompeld worden in een wereld waarin je aan de slag gaat. Op dit moment zijn we druk in ontwikkeling van een Klantgerichtheid game. Deze zal ook in VR beschikbaar komen. Je speelt daarin een verkoopmedewerker en zult klanten aanspreken in de winkel. Deze klanten reageren op hoe jij met ze omgaat. Dat is echt confronterend. Hieronder een paar schermbeelden van ons huidige VR prototype.
Trends in VR
Er zitten grote bedrijven met veel kapitaal achter de huidige versnelling in VR. De headsets die nodig zijn worden daardoor goedkoper. Ook komen er meerdere type controllers beschikbaar die nodig zijn om te interacteren in de VR wereld. De ontwikkelsoftware voor VR biedt ook steeds meer mogelijkheden. Als technologie is VR in de ‘Gartner Hypecycle’ door de moeilijke dip heen, en op weg naar productiviteit. Zie ook bijgaande afbeelding.
Hierbij twee interessante links (met dank aan Wilfred Rubens):
- Rapport: Elliot Massie, Virtual Reality & Learning
- Blog: Sri Ravipati, 5 VR Trends to Watch in Education